Fakta Ukuran Kelamin Lelaki & Wanita

Offline
07-08-2011, 05:56 PM,
#1
Thumbs Up 

resim

Laman web porno di internet selalu menyebabkan punca info yang salah kepada orang ramai tentang ukuran kelamin atau organ seks yang sebenarnya. Berikut adalah fakta-fakta tentang ukuran kelamin lelaki dan wanita.

Beberapa angka menarik tentang ukuran organ seks manusia baik wanita mahupun lelaki seperti dilaporkan Medindia dan Womenhealth pada Selasa (8/3/2011), adalah:

Organ kelamin lelaki

1. Zakar ketika ereksi
Ukuran purata zakar ketika ereksi adalah di antara 5 hingga 7 inci (12.7-17.8 cm) dengan sudut tegak 15 darjah secara horizontal menghadap ke atas.

2. Zakar ketika relaksi atau rehat
Ukuran purata zakar ketika relaksi (tidak ereksi) adalah antara 3 hingga 5 inci (7.6-12.7 cm) mengarah ke bawah.

3. Ukuran testis
Ukuran purata testis (buah zakar) adalah 5 x 2 x 3 cm atau panjang 5 cm, lebar 2 cm dan diameter (tinggi) 3 cm. Biasanya testis kiri tergantung lebih rendah daripada testis kanan sehingga kelihatan lebih besar.

Organ kelamin wanita

1. Kedalaman vagina normal
Ketika tidak terangsang secara seksual,kebanyakan wanita memiliki vagina dengan kedalaman 3 hingga 4 inci (7-10 cm) dengan diameter 0.8 inci (2 cm).

2. Kedalaman vagina ketika terangsang
Ketika mengalami rangsangan seksual, aliran darah akan menyebabkan pangkal rahim (serviks) dan rahim naik, sehingga saluran vagina mengalami regangan dan kedalamannya menjadi sekitar 4-7 inci (10-17 cm) dengan diameter 2.5 inci (6.35 cm).

3. Sudut vagina
Letak sudut pada vagina ketika hubungan kelamin sepadan dengan sudut organ lelaki (zakar) dan terletak pada 45 darjah.

4. Selaput dara
Ukuran selaput dara sangat tipis, purata tebal selaput dara adalah 0.05-0.10 inci (0.127-0.25 cm).

5. pH vagina
pH vagina normal adalah antara 4 hingga 5, sedangkan pH bagi urine 5.5 hingga 6.5.

6. Klitoris
Panjang purata total klitoris adalah 1 inci (2.5 cm) dan bahagian yang menonjol keluar panjangnya 0.2 inci (0.5 cm). Hal ini sepadan dengan zakar yang penuh dengan saraf-saraf.

Ejakulasi dan orgasma
Panjang purata sperma adalah 4 mikron
Purata kepekatan sperma adalah 20 juta sperma per mililiter
Purata jumlah sperma per ejakulasi adalah 300-500 juta sperma
Seumur hidup seorang lelaki mempunyai purata jumlah sperma 1,2 triliun
Purata kelajuan ejakulasi ialah 28 mil per jam atau 45 km/jam
Purata isipadu ejakulasi ialah 4 ml atau hampir satu sudu teh
Setelah masuk ke dalam vagina, 4 mikron sperma hanya memerlukan 5 minit untuk menyeberangi 6 inci (15.2 cm) pangkal rahim.
Masa purata orgasma bagi lelaki ialah 3-5 saat sedangkan bagi wanita lebih lama sedikit iaitu 5 hingga 8 saat.

resim

Possibly Related Threads...
4 PUNCA MENGAPA LELAKI CEPAT PANCUT
Tips Mencium Payudara Wanita Supaya Bertambah Nikmat.
Perbezaan Antara Air Mazi , Air Mani Dan Air Wadi Untuk Wanita.
Nafsu Seks Wanita Lebih Tinggi Pada Peringkat Usia 30-an Dan Awal 40-an Disebabkan.
Berikut Disenaraikan Gugusan Kehendak Wanita Dari Segi Seks.
Bahagian Tubuh Lelaki Yang Menghairahkan Wanita.
Zakar Lelaki Timur Bukanlah Kecil.
Petua Mengenali Sifat Wanita Ganas Di Ranjang Ini Hanya Sesuai Dibaca Oleh Mereka..
11 Rahsia Wanita Yang Lelaki Tidak Perlu Rasa Pelik Untuk Dilakukan.
Lima(5) Ciri Wanita Yang Punya Nafsu Tinggi.
Offline
07-08-2011, 06:00 PM,
#2
ooowh mcm tu,,,,hmmhmh nnt khawin la lepas rv dinar,,leh buat experiment,,ehehee
Offline
07-08-2011, 06:01 PM,
#3
hmm jgn kejang na...
Offline
07-08-2011, 06:20 PM,
#4
panjang 10inci xda ke?? sat pi ukursatusatusatusatu
Apo koNo Eh Jang!!!!
Offline
07-08-2011, 07:16 PM,
#5
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.....
Offline
07-09-2011, 12:06 PM,
#6
menarik fakta ni

kena tulis panjang pulak
Offline
07-09-2011, 05:41 PM,
#7
oooooo..macam tuuuuuu....ehhhhh,iye ke tu?? oooooo...haaaaa..betul la tu.....waaaaaa...besarnya??...eehhhhhh...betul ke?? ermmmmmm....check kjap la.....oooooooo....betul la.....

hehehe:p
" Your FUTURE is created by what you do TODAY, not tomorrow "
Offline
10-11-2011, 01:08 PM,
#8
(07-08-2011, 05:56 PM)GEESYA Wrote: resim
Purata isipadu ejakulasi ialah 4 ml atau hampir satu sudu teh
resim

sikitnye...taruna punye mimpi je pon dah lebih satu sudu teh...
Offline
03-22-2012, 12:25 PM,
#9
urmmmmm..........
asyik langgar dinding jer, camner..........
lu pikir sendiri.....
TongueTongueTongue
"hargailah rezeki yg diperolehi walaupun hanya sebesar zarah,
kerana padanya terdapat berkat yg xdapat kita lihat..."


Offline
01-26-2013, 11:20 PM,
#10
camtu plak bru tau hehe



Users browsing this thread: 1 Guest(s)
Komen: 9 <<>> Dilihat: 6294
Fakta Ukuran Kelamin Lelaki & Wanita
Geesya
6384
Forum Jump: