Hoax 10 Spekulasi Terhebat Teori Kehilangan Pesawat Mh370 Yang Tak Masuk Akal

Offline
03-08-2014, 08:39 PM,
#1
resim

macam2 teori dikaitkan dengan kehilangan pesawat mas mh370 dan ini adalah beberapa teori yangtak masuk di akal dan takkan mungkin berlaku kepada pesawat tersebut. pada ketika artikel ini ditulis tiada apa2 penemuan dan bukti sahih pesawat tersebut.


1) 2 org ukraine, seorg russia & seorg s/u sulit kerajaan China dlm pesawat mh370 tersebut. mungkin ada kebarangkalian kepentingan individu
terbabit menjadikan kehilangan pesawat tersebut.

2) junam terus ke laut tapi tak ada contact langsung

3) plane dihijack dan keluar dari kawasan laut dan sedang memasuki kawasan yang tak sepatutnya dan ditembak oleh kapal US. Ini terjadi
lepas 9

4) gomen dah tau apa terjadi dan sengaja rahsiakan benda ini. ada la ehem ehem ehem

5) kawasan yang dilalui adalah kawasan macam kawasan bermuda triangle dan pesawat hilang tiba2 dan masuk ke demensi yang lain

6) tak tau hilang ke mana .. bawah pon bukan atas pon bukan .. sbb kalau jatuh ke bawah mesti ada isyarat yang akan dikeluarkan dari
kapal terbang tersebut akan dipancarkan..ini tak ada...takkan dok terbang lagi...

7) atau jadi macam kes misteri tidak boleh diterima akal




resim


Possibly Related Threads...
Ocean Infinity Sah Cari Semula Mh370
Laluan Mh370 Sama Seperti Dalam Simulator Kapten Zaharie, Kata Laporan Atsb
Jangan Kaitkan Pembunuhan Konsul Kehormat Malaysia Ke Madagascar Dengan Mh370
2 Serpihan Dipercayai Mh370 Ditemui Di Seychelles
Mh370 Dipercayai Berkubur Di Utara Lokasi Pencarian
3 Tahun Mh370: Maira Terus Merindui Bapa
Hari Ini Genap 3 Tahun Kehilangan Mh370
Kenapa Tak Pintas Pesawat Mh370? Menteri Beri Alasan ' Rahsia'
Lagi Serpihan Pesawat Dijumpai Di Afrika Selatan
Serpihan Dipercayai Mh370 Ditemui Di Pantai Afrika Selatan
Offline
03-09-2014, 11:27 AM,
#2
3 spekulasi yg ada sekarang

1.Pesawat terhempas :

Persoalan =
-Dikatakan pihak vietnam telah mengesahkan pesawat MH370 terhempas tp masih tiada bukti-bukti yg sahih seperti gambar tempat kejadian(tumpahan minyak,serpihan kapal)
-Mengapa tiada signal/laporan kecemasan yg diterima dr MH370 sebelum terhempas

Kebarangkalian =

-Kejadian terlalu pantas sehingga pilot tidak sempat triger emergency signal

2.Terrorist attack/hijack : (salah seorang penumpang menggunakan passport palsu rakyat italy )

Persoalan =

- Macam mana pengganas boleh terlepas masuk ke dalam pesawat?
- Sebab apa dia nak hijack pesawat tu?sbb S/U China ? ataupun sbb2 lain

Kebarangkalian =

- bom di beg/bagasi penumpang
- signal jammer

3.Pesawat di tembak

Persoalan =

-kenapa ,mengapa dan siapa?

Kebarangkalian =

-Pesawat melencong dr laluan sebenar sehingga masuk ruang udara negara lain ttp sampai skrg tiada negara yg mengaku bertanggungjawab so mcm xleh pakai je spekulasi yg ni
Offline
03-09-2014, 11:32 AM,
#3
Pendapat Aku je nih..

Rasanya lebih kepada hijacked..

Rumors pendaratan di nanning China tu betul kot.. Samaada diorg landing atau isi minyak..

Kenapa media xdpt liputan pasal nih??

Kemungkinan ni hijacked berprofile tinggi.. Melibatkan keselamatan Negara..

Agak awal org nak sebar rumors ni..

Kalo crash.. Kemungkinan untuk jumpa di laut cina selatan tinggi kerana laut China selatan sibuk dgn aktiviti pelantar minyak.. Kapal2 nelayan Dan kapal dgang pon banyak disitu..

Ni bukan lautan atlantik atau pasifik yg terlalu luas..

Kalo meletup diudara pon mudah nak kesan sebab waktu kejadian masih gelap..

Tindakan yg meragukan seperti membawa waris ke suatu tempat rahsia juga bley jadi sebab..

Ini pendapat Aku je..

Bukan penting pon..

Terpulanglaa nak terima ke tak..
Offline
03-10-2014, 12:09 AM,
#4
jangan ambil serius teori saya ini.. maaf jika terlalu sensitif.. ini hanya teori, bukan fakta..

1) adakah MAS merahsiakan perbualan antara perisik XXX dengan menara kawalan kepada kerajaan, rakyat malaysia dan seluruh dunia? kenapa nak rahsiakan?? adakah takut sebab kawalan keselamatan terlalu longgar? kenapa setelah sejam lebih pesawat hilang dari radar, tapi mereka masih lagi berkomunikasi dengan pesawat?? apa isi perbualan mereka??

2) radar untuk tujuan komersial tidak secanggih seperti untuk tujuan ketenteraan.. maka radar jammer dari pasar gelap sudah memadai untuk "menghilangkan" pesawat dari radar di menar kawalan subang

3) setelah "menghilangkan" pesawat dari radar, pesawat patah balik untuk ke destinasi XXX (destinasi ini saya tidak pasti di mana), pesawat terus berlegar di ruang udara malaysia, iaitu di kawasan banjaran titiwangsa selama sejam lebih sambil masih lagi "berunding" dengan menara kawalan..

4) kenapa pertahanan malaysia tidak dapat kesan pesawat itu ketika berlegar di udara banjaran titiwangsa? kerana di situ pertahanan udara kita paling lemah..

4) rundingan dengan menara kawalan gagal setelah 2 jam lebih.. perisik XXX putuskan hubungan dengan menara kawalan di subang.. perisik XXX terus menerbangkan pesawat ke lokasi XXX

5) saya gunakan istilah "perisik" kerana hijacker ini bukannya pengganas, tapi seorang perisik dari negara XXX (antara kuasa besar dunia).. sebab itulah sehingga sekarang tiada pengakuan dan tuntutan di media massa.. semua rundingan adalah secara tertutup antara pemimpin negara kuasa besar..

6) ketika pesawat bergerak ke lokasi XXX, perisik tiba-tiba menukar laluan, dan pesawat didapati terbang di selat melaka, menuju ke utara (thailand).. ketika ini, radar pertahanan udara malaysia dapat mengesan kehadiran pesawat asing ini (kerana pertahanan udara malaysia di selat melaka adalah lebih baik dari di pantai timur dan banjaran titiwangsa)..

7) tetapi pihak pertahanan masih lagi clueless tentang rampasan ini, kerana pihak menara kawalan TIDAK PERNAH MEMAKLUMKAN KEPADA KERAJAAN DAN KEMENTERIAN PERTAHAAN

8) pesawat terus menuju ke thailand.. thailand dapat tahu dan terus memaklumkan kepada seluruh ketenteraan mereka, termasuk pangkalan udara milik amerika di thailand (lokasi rahsia)

9) ketika pihak thailand cuba menghubungi pesawat MAS tersebut, perisik XXX cuba menipu dengan mengatakan pesawat mereka tersesat..jet amerika cuba intercept dan tembak pesawat, tetapi perisik XXX cuba berunding dengan amerika dn thailand

10) bersambung (kalau tidak kena ban)
Offline
03-10-2014, 12:18 AM, (This post was last modified: 03-10-2014, 12:52 AM by NorCun.)
#5
sambungan imaginasi saya.. bukan fakta, cuma 100% imaginasi.. untuk isi masa lapang je:

11) ketika rundingan di nanning, kerajaan malaysia TIDAK TAHU MENAHU pasal ini.. rundingan hanyalah melalui negara XXX, YYY, ZZZ dan mungkin beberapa negara lain

12) pihak MAS baru maklumkan kepada umum pesawat MH370 hilang setelah benar-benar pesawat itu disahkan tidak mendarat di beijing (jam 7 pagi lebih).. kenapa lambat sangat nak sahkan MAS?? kamu ingat perampas itu main-main ke??

13) ketika ini barulah kerajaan malaysia maklum dan seluruh dunia gempar dengan berita ini.. akibat kurangnya maklumat dari pihak MAS (pesawat tiba-tiba hilang, tak ada sebarang petanda) maka kerajaan mulakan SAR agak lambat..

14) saya tidak pasti sampai bila baru pemimpin negara malaysia dimaklumkan perkara sebenar oleh negara XXX,YYY dan ZZZ.. DS Najib cuma mengikut arahaan dari negara XXX, YYY, dan ZZZ untuk kumpul keluarga mangsa, cari di situ, cari di sini, buat itu buat ini.. tapi rasanya sekarang mereka sudah dimaklumkan..

15)TIADA APA-APA YANG BERLAKU DI LAUT CINA SELATAN.. tiada.. semua penemuan kononnya debris, tompokan minyak, claim dari navy negara XYZ kononnya dah jumpa bangkai dll adalah..... saya tidak pasti dan tidak berani nak buat andaian.. yang pasti negara2 kuasa besar dah hantar armada ketenteraan mereka di kawasan yang kononnya tempat pesawat terhempas

16) malaysia serta negara lain yang "tak tahu apa-apa" meneruskan usaha mencari.. ketenteraan kita BARU PERASAN mereka pernah kesan satu pesawat asing di selat melaka (adakah saya yang ingatkan mereka hahahaha) maka mereka terus membuat pencarian di selat melaka, kerana andaian mereka di situlah kali terakhir malaysia mengesan pesawat itu

17) sambungan (apa rundingan di nanning?)



==============

terlebih dahulu, saya ingin meminta maaf andainya apa yang saya tulis ini mengganggu sensitiviti sesiapa.. saya berdoa agar para penumpang dan krew MAS selamat..

18) ketika jet amerika hampir memintas pesawat MAS di thailand, perisik XXX berunding dengan negara amerika agar "melepaskan" pesawat itu dan memaklumkan pesawat itu adalah pesawat komersial dan mengandugi 200 lebih penumpang

19) amerika bersetuju, mungkin ada yang pelik mengapa USA boleh bersetuju dengan mudah.. ini kerana perisik itu BUKANNYA PENGGANAS tetapi dari negara XXX.. pihak amerika memaklumkan kejadian ini kepada negara XXX, dan negara XXX mengesahkannya..pada mulanya amerika demand pesawat itu mendarat di thailand, tetapi akhirnya terpaksa akur permintaan perisik XXX untuk mendarat di nanning.. kenapa nanning?? saya belum mahu hurai lebih lanjut..

20) dipendekkan cerita, ketika mendarat di nanning, sepatutnya pendaratan MH370 di nanning dirahsiakan, tetapi terbocor juga oleh beberapa orang pegawai lapangan terbang yang tidak dimaklumkan terlebih dahulu tentang pendaratan cemas ini serta MISI RAHSIA negara XXX.. akhirnya cerita pendaratan pesawat MH370 di nanning berjaya diputarbelitkan sebagai hoax

21) apa isi rundingan?? mengelakkan PERANG DUNIA KETIGA

22) bersambung

=============
=============

terlebih dahulu, saya ingin meminta maaf andainya apa yang saya tulis ini mengganggu sensitiviti sesiapa.. saya berdoa agar para penumpang dan krew MAS selamat..

18) ketika jet amerika hampir memintas pesawat MAS di thailand, perisik XXX berunding dengan negara amerika agar "melepaskan" pesawat itu dan memaklumkan pesawat itu adalah pesawat komersial dan mengandugi 200 lebih penumpang

19) amerika bersetuju, mungkin ada yang pelik mengapa USA boleh bersetuju dengan mudah.. ini kerana perisik itu BUKANNYA PENGGANAS tetapi dari negara XXX.. pihak amerika memaklumkan kejadian ini kepada negara XXX, dan negara XXX mengesahkannya..pada mulanya amerika demand pesawat itu mendarat di thailand, tetapi akhirnya terpaksa akur permintaan perisik XXX untuk mendarat di nanning.. kenapa nanning?? saya belum mahu hurai lebih lanjut..

20) dipendekkan cerita, ketika mendarat di nanning, sepatutnya pendaratan MH370 di nanning dirahsiakan, tetapi terbocor juga oleh beberapa orang pegawai lapangan terbang yang tidak dimaklumkan terlebih dahulu tentang pendaratan cemas ini serta MISI RAHSIA negara XXX.. akhirnya cerita pendaratan pesawat MH370 di nanning berjaya diputarbelitkan sebagai hoax

21) apa isi rundingan?? mengelakkan PERANG DUNIA KETIGA

22) bersambung
Offline
03-10-2014, 12:53 AM,
#6
saya ingin meminta maaf terlebih dahulu.. semua ini hanyalah fantasi.. ini kerana saya sangat berharap para penumpang pesawat MH370 masih selamat.. amin..

23) ketika rundingan, negara XXX mengugut untuk melancarkan perang dunia ketiga seandainya misi mereka ini dibocorkan.. negara YYY, ZZZ dan beberapa negara lain (saya yakin malaysia tidak terlibat dalam rundingan ini) terpaksa bersetuju

24) jadi, apakah sebenarnya tujuan pesawat itu dihijack?? sebenarnya hijack itu hanyalah backup plan dari perisik XXX seandainya identiti dan operasi beliau berjaya dikesan oleh perisik dari negara lain yang turut sama berada di dalam pesawat tersebut.. semalam saya ada dedahkan salah satu nombor passport perisik iaitu YA3189197, nama pemilik passport ini ialah luigi miraldi, tetapi didapati passport ini adalah passport curi (cepat sungguh negara mereka tutup cerita)

25) saya ada terbaca berita dari china, di mana ahli keluarga cuba hubungi telefon bimbit salah seorang penumpang pesawat, dan berjaya, tetapi tidak diangkat atau disahut.. ya, memang la, sebab pihak negara XXX lupa nak off henset mamat tu setelah dirampas..

26) (imaginasi saya sahaja) - pada mulanya, pihak yang berunding berusaha untuk cari jalan untuk tutup cerita rampasan ini untuk kepentingan bersama.. mereka cuba membawa ahli keluarga terdekat penumpang untuk berunding di satu tempat rahsia (kemungkinan di nanning).. antaranya, mungkin penumpang yang terlibat terpaksa dipalsukan kematian mereka, dan pihak yang berunding akan cuba untuk membuat seolah-olah pesawat itu benar-benar telah terhempas, tetapi banyak kali kantoi.. banyak kali mereka terpaksa trik balik statement..

27) insyaAllah, sama-sama kita doakan mereka semua masih hidup

28) sekian karangan malam ini..bersambung
Offline
03-10-2014, 09:51 PM, (This post was last modified: 03-10-2014, 10:05 PM by NorCun.)
#7
oleh pepokok
======

saya tidak akan sentuh lagi mengenai penumpang kerana khuatir akan memberi harapan palsu kepada waris..

sekarang saya hanya akan share imaginasi saya berkenaan perisik dan negara yang berkaitan.. AMARAN, IMAGINASI SAHAJA.. BUKANNYA FAKTA!

kenapa Nanning?

1) setelah berjaya merampas pesawat, perisik bertindak untuk menerbangkan pesawat ke lokasi XXX untuk tujuan sabotaj (?)

2) sebelum itu perisik ada membuat tuntutan kepada menara kawalan untuk menyambungkan talian kepada putrajaya, tetapi menara kawalan enggan bekerjasama

3) pesawat menuu ke utara menggunakan laluan selat melaka.. pesawat terpaksa melepasi thailand dari arah timur kerana PERISIK TIDAK MAHU MELALUI KAWASAN GULF OF THAILAND kerana di situ terdapat banyak kapal perang yang canggih, termasuk kapal perang dari malaysia

3) titik laluan pesawat ialah di kawasan sempit di thailand iaitu di phuket, bangkok dan menuju ke nanning (cuba lihat dekat peta, laluan dari phuket, bangkok dan nanning adalah sat garis lurus).. nanning adalah daerah paling hampir untuk pesawat ke negara XXX (ya, negara XXX ialah china).. mereka cuma perlu melepasi ruang udara thailand.. untuk melepasi ruang udara laos dan vietnam tidak menjadi masalah kerana laos dan vietnam adalah sekutu rapat china

4) ketika pesawat mendekati bangkok, radar thailand berjaya mengesan kehadiran pesawat ini.. pada mulanya perisik cuba mengatakan pesawat mereka sesat dan sedang dalam masalah teknikal, tetapi bila keadaan menjadi agak tegang, thailand meminta USA untuk pintas pesawat itu

5) bersambung (apa tujuan perisik dan apa tujuan negara XXX)

================

siapa perisik (AMARAN, SEKADAR FANTASI PENULIS, BUKANNYA FAKTA!!)

1)perisik XXX (berkemungkinan berjumlah 4 orang dan keatas) adalah dari 2-3 buah negara yang berpakat.. tujuan mereka tidak lain tidak bukan, untuk mengkaji strategi dan lokasi strategik untuk persediaan WW3 (bahagian ASEAN).. kemungkinan besar mereka sedang membawa maklumat sulit bersama merka..

2) kalau ada yang tanya kenapa mereka tidak faks atau emelkan sahaja maklumat itu, kamu silap kerana maklumat yang melalui internet boleh dipintas oleh CIA dan sesiapa sahaja.. mereka harus menghantar maklumat itu by hand..

3) kenapa passport eropah? pada hari pertama kejadian, saya sudah menyuruh sesiapa yang bekerja dengan imigresen untuk semak rekod passport YA3189197, kenapa?? kerana passport milik luigi miraldi ini tidak mempunyai rekod kemasukkan ke malaysia..

4) salah satu passport curi tersebut membeli tiket dari KUALA LUMPUR - BEIJING - ARMSTERDAM - COPENHAGEN dan satu lagi KUALA LUMPUR - BEIJING - ARMSTERDAM - FRANKFURT.. kedua-duanya dibeli melalui travel agent di thailand, dan selang beza nombor siri e-tiket mereka hanyalah selang satu nombor..

5) kenapa mereka memilih untuk melalui route itu?? kerana jika masa transit untuk connecting flight dari BEIJING KE ARMSTERDAM kurang dari 72 jam, maka pre-arranged visa adalah TIDAK DIPERLUKAN.. ini sangat penting kerana selain dari kedutaan china, pre-arranged visa juga memerlukan pengesahan dari kerejaan malaysia bahawa penumpang telah memasuki malaysia secara sah..

6) biasanya pihak imigresen malaysia dan pihak airport akan menyemak visa
penumpang sebelum menaiki pesawat yang hendak ke china.. tetapi oleh kerana tempoh transit tidak sampai 72 jam, maka visa tidak diperlukan.. data passport mungkin boleh dipalsukan, tetapi data pre-arranged visa adalah sangat sukar untuk dipalsukan

7) kenapa perisik XXX nak sangat ke china?? ya, nak bagi maklumat sulit itu by hand kepada kerajaan china.. lepas tu terus honeymoon ke eropah

8)di dalam pesawat juga ada perisik dari negara lain (mereka juga sedang merisik perisik XXX).. dipercayai ada pergelutan sehingga perisik XXX terpaksa merampas pesawat

9)bersambung
Offline
03-11-2014, 01:34 AM,
#8
1. Penat saya membuat pelbagai teori dan spekulasi dari pelbagai sudut ilmu, sejarah dan kes-kes berkaitan dengan penerbangan dan ketenteraan apabila apa yang saya terima benar-benar mencabar minda logikal saya.

2. Saya merupakan antara orang pertama yang membuat status bahawa pesawat tersebut sudah musnah akibat satu letupan yang saya syaki bom di muncung pesawat (saya update status saya di Facebook bahawa pesawat sudah berada di dalam lautan/musnah bertentangan dengan idea majoriti orang lain yang percaya pesawat sedang ditawan)

3. Saya juga antara orang pertama dari segelintir orang yang melihat bahawa pesawat sudah pun berada di dalam lautan.

4. Saya antara orang yang menolak pendapat bahawa pesawat sudah dirampas dan kononnya di bawa ke lokasi rahsia, saya juga menolak teori kemungkinan juruterbang telah membuat satu tindakan yang membahayakan orang.

5. Yang saya tidak tolak ialah pesawat mungkin dibom dari dalam dan saya juga tidak mengambil ringan hipotesis kemungkinan pesawat sebenarnya ditembak oleh peluru berpandu dari udara ke bumi kerana kemampuan seperti itu dimiliki oleh Vietnam melalui S300 buatan Russia.

6. Senjata misil jarak jauh seperti ini sehingga boleh memintas peluru berpandu balistik juga dimiliki oleh kapal-kapal perang Amerika Syarikat (AS).

7. Semua itu rupa-rupanya tidak ada kaitan langsung.

HILANG MENJADI MISTERI, TIMBUL MENAMBAHKAN MISTERI

8. Akhirnya dengan peluang yang ada, saya dilaporkan bahawa kapal terbang malang tersebut berada di dalam lautan yang gelap, lebih kurang 300 meter.

9. Pesawat berada di dalam keadaan baik, 100 peratus atau 90 peratus dalam bentuk asal tanpa kecacatan yang ketara.

10.Semua penumpang berada di dalam pesawat, terikat di tempat duduk masing-masing dan berada dalam keadaan yang baik walaupun sudah berhari-hari di dalam laut. KEJADIAN TIMBUL

11.Pesawat akan timbul menurut kiraan saya di antara Jumaat/malam Sabtu atau hari Ahad ini, genap tujuh atau lapan hari ia hilang.

12.Ia akan timbul dalam perairan di sebelah Vietnam

13.Timbulnya akan mengkagumkan dunia…sebuah pesawat besar yang berada di tengah lautan.

14.Pihak berkuasa boleh mengambil barang-barang dan tubuh-tubuh mangsa yang saya rasa berada dalam keadaan yang masih elok.

15.Timbulnya pesawat ini akan menimbulkan persepsi baru dan keajaiban dalam sejarah penerbangan atau perubahan pada sikap manusia itu sendiri.

16.Tentang wujudnya dimensi yang kita boleh sifatkan tanda-tanda kekuasaan Allah.

17.Saya juga menjadi orang pertama yang mengumumkan berita ini “pelik tapi benar”, tak payah tuduh kerajaan atau TUDM, TLDM, ATM, LLN, TNB tahu kisah ini kerana semua orang hatta teknologi tercanggih milih kuasa besar pun pening…

NOTA PENULIS : SAYA TIDAK PAKSA ANDA

PERCAYA, TUNGGU AJELAH, TAK LAMA PUN,

TINGGAL 3-4 HARI SAHAJA LAGI/KALAU

TIDAK BETUL, ANGGAP JELAH SEBAGAI ANGIN LALU




ShahpakaI
MOM
Offline
03-11-2014, 10:46 PM,
#9
kuasa allah. tiada yg mustahil.
harap semuanya selamat
counting the days heart5
Offline
03-12-2014, 12:12 AM,
#10
Berlebih2 sgt laa rakyat malaysia nie

Spekulasi will still remain as spekulasi...
Offline
03-15-2014, 08:14 PM,
#11
salam,

AMARAN, ini hanyalah teori hasil dari imaginasi

saya sahaja.. saya cuba untuk tidak sentuh

mengenai penumpang dan crew MAS yang berada di

dalam pesawat..

1) rundingan di Nanning adalah berkisar tentang

cara untuk menutup cerita rampasan dan kejadian

yang berlaku di dalam pesawat..

2) China terpaksa meminta bantuan dari sekutu

kuat mereka, iaitu Russia.. Maka rundingan tiga

negara itu ialah antara China, Rusia dan

Amerika..

3) imbas kembali kejadian dalam pesawat, perisik

XXX adalah agen dari tiga buah negara iaitu

Russia, China dan Iran.. Operasi menghantar

maklumat dari kuala lumpur ke beijing diketuai

oleh KGB.. tapi tidak disangka, terdapat juga

perisik dari negara musuh (beberapa buah negara

lain) juga berada di dalam pesawat untuk

"mencuri" maklumat tersebut.. pergelutan berlaku

di dalam pesawat sehingga menyebabkan perisik-

perisik XXX terpaksa merampas pesawat demi

menjaga kepentingan maklumat yang mereka bawa..

AMARAN, ini hanyalah teori hasil dari imaginasi

saya sahaja

4) antara isi rundingan mereka, USA berjanji akan

menutup cerita rampasan pesawat setelah diugut

oleh china dan russia.. china dan russia mengugut

untuk melancarkan perang dunia sekiranya misi

mereka diketahui umum..

5) pihak amerika bersetuju untuk menutup cerita

ini dengan beberapa syarat.. syarat dari amerika

akan saya huraikan kemudian..

6) russia seolah-olah tidak berminat dengan

syarat yang dikenakan oleh USA.. tetapi china

terdesak untuk ikut syarat dari amerika kerana

pesawat sekarang berada di dalam negara mereka

dan majoriti penumpang adalah terdiri rakyat

mereka..

7) rusia menunggu isu di Crimea sebelum memberi

kata putus terhadap perjanjian dengan USA..

sambil menunggu keputusan,china dan usa terus

berbincang cara-cara untuk menutup cerita

kehilangan pesawat ini dan melengahkan masa

sementara menunggu keputusan dari rusia..

AMARAN, ini hanyalah teori hasil dari imaginasi

saya sahaja

8) insyaAllah teka-teki mengenai pesawat ini akan

selesai setelah keputusan di Crimea dicapai..

9) saya tidak tahu adakah persetujuan telah

dicapai, tetapi buat masa ini (15 mac 2014)

rundingan antara China dan USA beerjalan lancar..

mereka bekerjasama menangguhkan masa dengan

membuat andaian kononnya pesawat berada di

sesuatu tempat, kononnya jumpa serpihan pesawat,

gempa bumi dan sebagainya.. percayalah, itu

hanyalah untuk mencuri masa..

10) sebagai rakyat malaysia, saya ingin

menasihati agar kita semua sentiasa memberikan

sepenuh kerjasama kepada kerajaan Malaysia..

fahamilah keadaan mereka kerana kita tersepit

oleh permainan kuasa-kuasa besar.. percayalah,

segala tindakan oleh pemimpin negara adalah untuk

mendapatkan keputusan terbaik untuk penumpang,

krew dan seluruh rakyat Malaysia walaupun

terpaksa menyembunyikan sesuatu..

AMARAN, ini hanyalah teori hasil dari imaginasi

saya sahaja

11) jika rundingan antara tiga negara tercapai,

kemungkinan besar kita akan jumpa "plot twist'

yang ketara dalam isu ini.. ada keberangkalian

juga "kambing hitam" terpaksa digunakan untuk

menutup cerita..

12) walau apa-apa pun, saya meminta kita semua

sentiasa berdoa agar para penumpang, krew dan

seluruh rakyat Malaysia selamat dan dijauhi dari

segala mala petaka.. Amin..

13) bersambung (apa syarat dari USA, di mana pesawat sekarang dan apa

maklumat yang dibawa oleh perisik?)
Offline
03-15-2014, 09:53 PM,
#12
AMARAN - sekadar teori fantasi saya sahaja.. jangan diambil serius:

apa syarat yang dikenakan oleh USA?

1) kesilapan China, Russia dan Iran pada kali ini merupakan peluang keemasan kepada USA.. Walaupun china dan russia telah mengugut untuk memulakan perang dunia ketiga, tetapi kemungkinan itu adalah sangat rendah..

2) diingatkan sekali lagi, rundingan kali ini kemungkinan besar tidak melibatkan Iran.. salah satu permintaan USA adalah menjadikan Iran sebagai kambing hitam dalam isu rampasan ini..

4) russia sebagai sekutu rapat Iran sudah semestinya kurang bersetuju dan mengambil sikap "tunggu dan lihat" terutamanya pada krisis di crimea..

AMARAN - sekadar teori fantasi saya sahaja

5) antara syarat lain dari USA ialah menyuruh china berundur dan berhenti menuntut kepulauan Spratly.. adakah china bersetuju?

6) siapa yang akan jadi kambing hitam seandainya russia tidak bersetuju iran menjadi kambing hitam?? kemungkinan kaum uyghur akan menjadi mangsa

7) sekarang buah catur berada di tangan USA.. mereka boleh menjadikan sesiapa sebagai kambing hitam.. malah DS Najib juga bleh dijadikan kambing hitam (Mongolia) sekiranya DS Najib tidak bekerjasama dengan bagus, atau kemungkinan kapten / co-pilot pesawat boleh dipersalahkan seandainya mereka tiada siapa untuk dikambinghitamkan..

AMARAN - sekadar teori fantasi saya sahaja

8) paling kita khuatir, kes ini disenyapkan terus.. semua bukti dihapuskan.. diharap rundingan berjalan lancar dan perkara buruk dapat dielakkan..

9) bersambung (apa maklumat yang dibawa perisik dan di mana pesawat berada sekarang)
Offline
03-30-2016, 08:27 PM,
#13
By Nama10

#1

Aku ikut kesemua Burst Timing Offset punya data rasmi...kesemuanya...aku dapati kedudukan terakhir MH370 ada kat sini.... Lat=-3.7 darjah Lon =77.5 darjah. Yang ni dekat Diego garcia....Dok sampai kat situ cuma dekat...Dok ada konspirasi maksi. Ianya pure accident...Kebetulan jer sampai kat situ... Satu lagi kemunkinan "imej" kalau korang belajar mathematik dan tak ponteng masa korang belajar tuh...Lat =13.5o and Lon= 116. Yang ni dekat Kepulauan Filipina...

Bukan Pilot bawak kapalterbang tu kat situ...Munkin Secondary control yang cuba bawak kapalterbang tu ke Bejing melalui Kutub Selatan selepas buat belokan ke Utara. Bearing MH370 cuba melalui Perth ke Beijing...namun malang sekali flaperon dia tertanggal lepas titik paling bawah indonesia menyebabkan Secondary control dia tak boleh nak kawal kapalterbang dalam gerakan lurus. ia bergerak dalam satu bulatan dari situ sampai kehabisan minyak kat titik yang aku bagi kat atas tuh.

Mengapa Flaperon jatuh.? Sebab kapalterbang tu terbang laju amat...1348km/jam dari utara sampai melepasi indonesia. Itu kata Burst Timing Offset punya data..bukan akta aku.......Kelajuan ni bukan kelajuan yang selamat...Vibration injin yang kuat menyebabkan flaperon tertanggal..jadi flaperon yang dia jumpa tu bukan dari kawasan terhempas....ianya JATUH dari pesawat..kalau korang dok cayer mark my words...dia orang dok akan jumpa bahagian2 lain yang banyak dalam tempuh terdekat...jarak antara flaperon tu dipercayai jatuh dan MH370 terhempad hampir 2000km...!!!

We wait and see...Mereka tak akan jumpa MH 370 di kawasan carian sekarang.....Tempat sebenar hampir 2000km ke Utara dari kawasan carian sekarang...

Manusia pakar mana pun mereka boleh silap..mathematik dok silap...aku ikut math..dok ikut hati dan rasa...
Offline
03-30-2016, 08:29 PM,
#14
by Nama10

#2

BTW MH 370 terbang pada kelajuan 1348km.. Itu Burst Timing Offset punya data kata. Bukan aku kata...nanti aku pastekan finding aku. Bukan aku rekapun. Ianya dok akan mampu bertahan lama. Rekabentuk selamat hanya samapi 1000km/j...1348 memang ada masalah....injin pastinya bergegar...tambahan pulak pada ketinggian melampau.

Korang dok perasan penyiasat kata flaperon tu macam tertanggal dengan elok seolah-olah kap[alterbang tu tak berkecai dengan teruk? dia orang silap tuh..ia tertanggal di udara sebah high shear stress due to high vibtration..Cer korang check..flaperon tu paling dekat dengan injin

Aku munkin salah tentang flaperon sebab kepakaran aku bukan bidang penerbangan. Akan tetapi aku tak salah bahawa BTO rasmi menyatakan MH 370 terbang ke Perth pada kelajuan 1348km/jam dari titik paling utara sehongga BTO ping#5. Bab ni bab mekanik ...tang ni aku memang bagoes. Main-main dengan BTO ni aku dah mula sejak tahun 1992 lagi...So BTO tu dok boleh kelentong aku....

Whatever here is my take...Mereka dok akan jumapa MH370 di kawasan sekitar garisan rasmi the 7th Arc..... maaf katalah..dok akan jumpa punya..[/QUOTE]
Offline
03-30-2016, 08:30 PM, (This post was last modified: 03-30-2016, 08:30 PM by sukawg.)
#15
by Nama10

#3 flaperon

Dia terjatuh selepas plane tu terbang selaju 1348km/j selama 1.25 jam...Ini bukan kelajuan selamat MH370...aku dok kata Pilot yang terbangkan..aku kata SC yang terbangkan...Yang ni aku boleh bagi bukti dati ping No#4 to Ping no#5. pada ping no#4 kapalterbang tu berada 4823km dari Perth (BTO =17120 mikroseconds)Jam 1825UTC. Itu kata data-data BTO dari DCA..bukan aku reka. Jam 1941UTC MH370 berada...3138km dari Perth...apasal dari Perth? yang ni ko jangan tanya DCA atau orang lain...basically nok tahu jarak tu ko buat macam ni....

BTO X 299788/10^6 -Bias =jarak MH370....jarak MH370 berada...

Persoalannya jarak dari mana? kalau ko tanya DCA mereka kata dari pusat Inmarsat (setelit) kat Lat 0 darjah, Lon 64.5 darjah.....pasai tulah mereka dok jumpa MH370 dok kesohlah lama mana mereka cari...Aku kata jarak tu perlu diukur dari Perth, Ground Earth Station bagi inmarsat... Itu jer beza aku denagn DCA...dan mereka2 yang sewaktu dengannya..

By Nama10

Rasanya flaperon untuk pergerakan atas dan bawah, itupun masa nok naik dan landing. Gerakan kiri kanan boleh pakai rudder atau main dengan tujuhan injin kiri dan kanan. Injin dan rudder doh boleh buat gerakan atas bawah....Flaperon tu salah satu kaedah..untuk gerakan atas bawah pada kelajuan dan altitude rendah..

Apa aku kata kat atas tu tentang SECONDARY CONTROL (SC). SC bukan auto pilot namun dia membantu pilot buat pembetulan kepada parameter yang dikawal. Mode ni memang akan ambil alih sub functions jika dia nampak operasi kapalterbang di luar julat dibenar. Apabila flaperon tu jatuh...kapalterbang dok balance. Senget..SC cuba balance sebab dia nampok dok logik kapalterbang perlu berjalan senget. Apa agaknya dia akan buat? Munkin turunkan flaperon belah yang lagi untuk balance..dan tambahkan thrust belah yang sama...macam ni kapalterbang stabil akan tetapi direction dia ke Perth dok munkin dapat dikekalkan. kalau pilot masih hidup dan masih ada upaya pilot akan adjust rudder aka KEMUDilah tu.

SC dok direka untuk betul-betul ada autonomi nok bawak ke mana yang dikehendaki. Macam aku kata SC sub function...lainlah normal mode...fully piloted...atau Auto Pilot....dua-dua fungsi ada ultimate objective yang dok boleh compromise.....Arah ke mana kapalterbang tu nok tuju.. Apapun Auto Pilot tu kena engaged. Dok jadi automatik macam tu jer.Kalau Pilot doh pengsan sapa nak engaged? SC dok memerlukan pilot tekan mana-mana butang.....Itu sebab aku kata MH 370 dipilotkan oleh SC MODE..



Users browsing this thread: 1 Guest(s)
Komen: 16 <<>> Dilihat: 13009
Hoax 10 Spekulasi Terhebat Teori Kehilangan Pesawat Mh370 Yang Tak Masuk Akal
NorCun
82675
Forum Jump: