Keluhan Anak Melayu Anak Malaysia

Offline
05-02-2013, 10:55 AM,
#1


Sedih dengan kata orang berkaitan Tun Mahathir Mohammad
1) "......tak baik mana pun"
2) "......kumpul harta sendiri dan bikin kroni"
3) "......mamak kutty perasan Melayu"
4) "......boleh dok diam2 tak dah tua"
5) "......tolong orang Melayu ja, nak bagi kaya Melayu sahaja!" (Keluhan orang Cina)

Kebanyakan yang menghentam Tun ini adalah orang-orang Melayu sendiri. Izinkan saya menjawab sikit, boleh?

1) ".....kita ini manusia memang ada salahnya, jika kamu mencari salah maka jumpanya pun salah laa. Sekurang-kurangnya dengan usaha keras Tun hari ini bangsa kita masih terbela. Berapa orang Melayu yang dah kamu tolong? Berapa banyak kemajuan yang kamu bawa masuk ke Malaysia?"

2)".....Jika kamu perdana menteri, adik kamu, abang kamu, pakcik kamu, sedara-mara kamu yang datang minta bantuan dan mereka berkelayakan kepada projek pegangan kamu, apakah kamu tidak membantu mereka? Orang-orang ini bermati-matian berkempen untuk kamu dan bila kamu di atas apakah yang bawah mahu kamu sisihkan? Kroni ini adalah kenalan disekeliling kita, saya yakin bila kamu di atas KAMU JUGA PASTI ADA KRONI !"

3)".....Darah orang Melayu kerap kalinya panas bila di'provoke'. Kalau tidak panas memang susah untuk orang Melayu ini bekerja keras. Pelbagai bantuan diberikan, berapa peratus sahaja orang Melayu yang mampu bersaing dengan bangsa lain. Walaupun mamak, dia tolong bangsa Melayu. Apa kamu Melayu ada tolong Mamak? Malula kata kat orang macam tu.

4)".....Kamu minta ex-presiden Malaysia yang berpengalaman 22 tahun dalam mentadbir, orang yang digeruni puak yahudi dan Amerika untuk dok diam2.....Hebat si kampung ini berkata-kata. Sumbangan Tun, tiada bandingnya dengan sumbangan kamu. CGPA pun tak sampai 3.5 ada hati sembang politik.

5)"......Orang Cina boleh check dengan list orang terkaya di Malaysia, tolong tengok orang Melayu yang terkaya berada di nombor berapa. Jika Melayu itu diberi semua jalan, pasti 1 - 10 semuanya orang Melayu belaka.

Hentikan sikap mencaci orang yang penuh jasanya di mata dunia. Kamu menghina beliau tanpa kamu berasa bersalah sedikit pun padahal kamu tidak pernah ada apa2 bukti pun untuk bersabit dengan kesalahan yang kamu nyatakan. Orang ini semadikan hidupnya kepada negara dan membuang masa yang terlalu banyak untuk membina negara. Jika untuk mencari kekayaan, gaji seorang Dr perubatan dan juga Dr gigi, rasanya dengan mudah boleh peroleh pendapatan melebihi 10k sebulan. Bukan duit yang dicari, tapi visi dan misi untuk meletakan Malaysia di mata dunia.

Hentikanlah sikap ini kerana tindakan kamu hanya menunjukan betapa bodohnya kamu dalam berfikir. Jika benar beliau bersalah, lambat laun Allah akan perlihatkan. Jika benar beliau tidak bersalah, maka beliau adalah antara pejuang Melayu Islam terhebat pada ketika ini. Amin


fbJawa Selangorikanikanikan



resim

Possibly Related Threads...
Najib Harus Gesa Anak Tirinya Beli Tanah Trx 1mdb, Kata Dap
Benarkah Tabung Haji Beli Rm1.6 Bilion Sukuk 1mdb Bandar Malaysia, Soal Pas
10 perkara menyokong najib ? alih bahasa malaysia dari blog chedet.cc
Isu Lebih 2 Nama : Bukti Pkr Dan Dap Tidak Faham Budaya Politik Melayu.
Jais Serbu Gereja Dan Rampas 300 Jilid Al-kitab Benar Dalam Bahasa Melayu.
Asri: Agaknya Malaysia Ini Siapa Yang Punya?
Melayu Bengap Samakan Chinpeng Dengan Tunku Abdul Rahman.
Sejarah Penubuhan Malaysia.
Terkini! Projek Mega Kuil ' 1 Malaysia Spiritual Tourism ' Satu Penipuan !!
Tukar Agama Anak, Tertakluk Keputusan Mahkamah
Offline
05-02-2013, 09:05 PM,
#2


Please forgive me, I know not what I do
Please forgive me, I can't stop loving you
Don't deny me, this pain I'm going through
Please forgive me, if I need you like I do
Please believe me, every word I say is true
Please forgive me, I can't stop loving you
Offline
05-02-2013, 11:41 PM,
#3
(05-02-2013, 10:55 AM)Geesya Wrote: Sedih dengan kata orang berkaitan Tun Mahathir Mohammad
1) "......tak baik mana pun"
2) "......kumpul harta sendiri dan bikin kroni"
3) "......mamak kutty perasan Melayu"
4) "......boleh dok diam2 tak dah tua"
5) "......tolong orang Melayu ja, nak bagi kaya Melayu sahaja!" (Keluhan orang Cina)

Kebanyakan yang menghentam Tun ini adalah orang-orang Melayu sendiri. Izinkan saya menjawab sikit, boleh?

1) ".....kita ini manusia memang ada salahnya, jika kamu mencari salah maka jumpanya pun salah laa. Sekurang-kurangnya dengan usaha keras Tun hari ini bangsa kita masih terbela. Berapa orang Melayu yang dah kamu tolong? Berapa banyak kemajuan yang kamu bawa masuk ke Malaysia?"

2)".....Jika kamu perdana menteri, adik kamu, abang kamu, pakcik kamu, sedara-mara kamu yang datang minta bantuan dan mereka berkelayakan kepada projek pegangan kamu, apakah kamu tidak membantu mereka? Orang-orang ini bermati-matian berkempen untuk kamu dan bila kamu di atas apakah yang bawah mahu kamu sisihkan? Kroni ini adalah kenalan disekeliling kita, saya yakin bila kamu di atas KAMU JUGA PASTI ADA KRONI !"

3)".....Darah orang Melayu kerap kalinya panas bila di'provoke'. Kalau tidak panas memang susah untuk orang Melayu ini bekerja keras. Pelbagai bantuan diberikan, berapa peratus sahaja orang Melayu yang mampu bersaing dengan bangsa lain. Walaupun mamak, dia tolong bangsa Melayu. Apa kamu Melayu ada tolong Mamak? Malula kata kat orang macam tu.

4)".....Kamu minta ex-presiden Malaysia yang berpengalaman 22 tahun dalam mentadbir, orang yang digeruni puak yahudi dan Amerika untuk dok diam2.....Hebat si kampung ini berkata-kata. Sumbangan Tun, tiada bandingnya dengan sumbangan kamu. CGPA pun tak sampai 3.5 ada hati sembang politik.

5)"......Orang Cina boleh check dengan list orang terkaya di Malaysia, tolong tengok orang Melayu yang terkaya berada di nombor berapa. Jika Melayu itu diberi semua jalan, pasti 1 - 10 semuanya orang Melayu belaka.

Hentikan sikap mencaci orang yang penuh jasanya di mata dunia. Kamu menghina beliau tanpa kamu berasa bersalah sedikit pun padahal kamu tidak pernah ada apa2 bukti pun untuk bersabit dengan kesalahan yang kamu nyatakan. Orang ini semadikan hidupnya kepada negara dan membuang masa yang terlalu banyak untuk membina negara. Jika untuk mencari kekayaan, gaji seorang Dr perubatan dan juga Dr gigi, rasanya dengan mudah boleh peroleh pendapatan melebihi 10k sebulan. Bukan duit yang dicari, tapi visi dan misi untuk meletakan Malaysia di mata dunia.

Hentikanlah sikap ini kerana tindakan kamu hanya menunjukan betapa bodohnya kamu dalam berfikir. Jika benar beliau bersalah, lambat laun Allah akan perlihatkan. Jika benar beliau tidak bersalah, maka beliau adalah antara pejuang Melayu Islam terhebat pada ketika ini. Amin


fbJawa Selangorikanikanikan



resim
kagum ngan pendapat adinda, kagum juga ngan Tun Mahathir, walaupun kekanda sokong pakatan..harap tak kena tidoq luaq..kekeke .respek



Users browsing this thread: 1 Guest(s)
Komen: 2 <<>> Dilihat: 1264
Keluhan Anak Melayu Anak Malaysia
Geesya
71572
Forum Jump: