Papan Iklan Yang Menghina Islam Dibiarkan Terpasang Di La

Offline
11-04-2013, 04:06 PM,
#1
resim

Sebuah papan iklan di Los Angeles telah memancing kemarahan Kaum Muslimin di sana karena menampilkan gambar seorang tentara AS memeluk seorang wanita, yang seolah-olah adalah Muslimah bercadar.

Iklan yang menuai kritik dari banyak kalangan itu adalah milik sebuah perusahaan obat tidur. Mereka memasang iklan-iklan kontroversial itu di sekitar kota AS, Los Angeles.

Snore Stop membuat iklan itu untuk menjual produk perusahaan mereka yang meliputi semprotan mulut dan hidung anti-mendengkur dengan hashtag yang menyatakan “#betogether”. Baik Kaum Muslimin maupun non-Muslim di sana telah memprotes iklan tersebut , namun pihak Snore Stop malah mengklaim bahwa mereka tidak berniat untuk menyinggung siapapun, tapi tetap menolak untuk menarik kembali iklan itu.

“Snore Stop adalah sebuah produk untuk para pasangan, dan kami ingin menunjukkan pasangan yang belum pernah Anda lihat dalam iklan,” klaim juru bicara Melody Devemark kepada CBS Los Angeles, seperti dilansir WB pada Jum’at (1/11/2013).

Banyak orang yang lebih menafsirkan iklan ini sebagai iklan provokatif daripada simbol toleransi.

Pendudukan militer salibis AS dan operasi mereka di negara-negara Muslim telah mengakibatkan terbunuhnya ratusan ribu Kaum Muslimin di sejumlah negara seperti Irak dan Afghanistan, sehingga citra seorang “wanita Muslim” yang memeluk seorang tentara AS sedemikian rupa jelas sangat memancing kemarahan Kaum Muslimin di Los Angeles, dan seluruh dunia.

- See more at: http://www.arrahmah.com/news/2013/11/03/astaghfirullah-papan-iklan-menghina-islam-dibiarkan-terpasang-la.html#sthash.aGOJBQSL.j8l1mmBu.dpuf

Possibly Related Threads...
10 Amalan Sonsang Yang Subur Dalam Masyarakat Melayu Malaysia.
10 Amalan Yang Memesongkan Akidah.
Pada Sejadah Terdapat Unsur-unsur Yang Menghina Islam.
Mutakhirbh_jakim Pantau Pergerakan Syiah Dengan Kerjasama Jabatan Agama Islam Negeri
Tun M: Syiah Lemahkan Umat Islam
60 Ajaran Sesat Yang Aktif Di Laman Facebook
Majlis Agama Islam Negeri Diarah Pantau Ajaran Syiah
Rahsia Basyar Penentang Revolusi Syria Syiah yang semua perlu tahu
Laknat individu yang dilarang Rasulullah SAW
New_Nik Aziz kecewa unsur Syiah di Ekspo Islam
Change is not always for the better. Change can make things worse.Beware of Greeks bearing gifts.Beware of politicians who make promises.
sapa2 daftar tak dapat pass...guna email yg sama hantaq send ke wangolds@wangolds.com harap maklum yer
41.Dalam penulisan ini pun saya sendiri di gelak oleh orang lain kerana mengkaji apa yg telah dikaji oleh profesor profesor universiti kita. “Wuyooo rajin nyaa nak menulis… / ek elee,, ko kaji laaa benda lain… / weii.. ko dapat duit ke tulis camni? / buang masa la bro… bukan boleh kaya ponnn…”
42.Biar saya jawab… lemahnya bangsa kita kerana kita tidak mahu atau tidak suka menulis. Jika kita menulis, sekurang kurangnya anak cucu kita ada bahan untuk dikaji dan dibaca.
43.Agar tidak hilang sejarah bangsa. U all tk nak baca, takpelah.. tapi untuk anak anak saya bila besar nanti… wahh ni kajian bapak kita dulu… nak baca hasil profesor universiti, grenti tak dapat baca.



Users browsing this thread: 1 Guest(s)
Komen: 0 <<>> Dilihat: 2044
Papan Iklan Yang Menghina Islam Dibiarkan Terpasang Di La
astrowan
78902
Forum Jump: