SURAT DARI ANAK YANG KECEWA

Offline
10-20-2011, 02:19 PM,
#1
resim

Salam saudara pengarang tukar tiub . Terima kasih menyiarkan komen saya . Apa yang saudara katakan memang benar . Saya adalah anak kepada anggota tentera yang mana bapa saya ditugaskan untuk misi luar negara sebagai pengaman/pemantau kepada PBB.

Amat menyedihkan bagi saya kerana bapa saya menyertai misi ini hanya kerana dibayar elaun yang tinggi oleh PBB . Dibayar dalam Dolar USD demi bekerjasama bersama-sama tentera-tentera bersekutu jahat sedunia tidak lain tidak bukan US dan seangkatan . Tugasnya sebagai pemantau dan pengaman dalam erti kata lain bersekongkol dengan penjajah justeru menidakkan kuasa 'Freedom Fighter' .

Sebagaimana saudara Tukar Tiub ketahui , di Aghanistan misalnya tentera bersekutu Amerika masih kekal kerana ingin memonopolikan tanaman popi yang giat dilaksanakan di sana . Amerika sentiasa menjaga kepentingan ini dan kemudian dibantu oleh tentera-tentera Malaysia yang bekerjasama . Yang bertempur bukanlah tentera Malaysia akan tetapi tentera US . Namun jaringan kekuatannya didokong oleh bantuan tentera-tentera yang diupah ini termasuk Malaysia atas dasar 'kerjasama' .

Saya tidak dapat membayangkan yang bapa saya bersekongkol dengan pembunuh dan penghancur rakyat Islam di Afghanistan ini . Hari demi hari peperangan berlaku , namun saya tahu peperangan ini adalah salah sama sekali di dalam hukum alam yang kita belajar . Menyerang dan menakluki tamadun orang lain adalah perbuatan yang zalim .

Untuk pengetahuan pengarang Tukar Tiub juga , misi yang direncanakan ini bunyinya amat manis seperti pengaman , pasukan bantuan perubatan , dan dalam masa yang sama membantu tentera bersekutu menjahanamkan orang - orang Islam di sana . Akhirnya , bapa saya menganggap ini adalah kerja mulia kerana menentang pengganas dan keganasan . Sebenarnya , saya tahu siapa adalah pengganas sebetulnya .

Inilah kelemahan dasar Malaysia . Amat mudah bekerjasama dengan tangan-tangan yang menghancurkan saudara Islam sendiri . Hanya kerana dibayar elaun dalam bentuk USD , maka ramai tentera Malaysia memilih untuk menyertai misi ini . Untuk makluman , bagi misi PBB mereka dibayar sekitar 50 - 100 USD sehari .

Jika NATO pula saya tidak pasti . Bapa saya pernah beritahu bayaran NATO lebih mahal daripada bayaran PBB . Sebenarnya saya malu nak menulis ini . Tapi saya tahu , kebenaran adalah pahit untuk ditelan . Saya kongsikan ini bersama - sama pembaca Tukar Tiub sekalian . - Anak Yang Kecewa -


Possibly Related Threads...
106 Soal-jawab Mengenai Gst Yang Anda Mungkin Tak Tahu
Petua Mudah Matematik Boleh Selesaika Masalah Yang Ramai Tak Tahu
Indahnya Gst Cara Kiraan Dr Pembekal Ke Pengguna Yang Untung Siapa?
Sebenarnya Kucing Lagi Garang Dari Anjing Ini Buktinya
Pengajaran Kepada Pembuang Sampah Dari Kenderaan
Pada Sesiapa Yang Mengenali Mangsa Kemalangan Motorsikal Exit Subang Highway Elite.
Sedih. Anak Kecil Ditinggalkan Sendirian Dalam Kereta
Tiang Dan Kabelnya Bersama Arus Elektik Melintang Di Atas Jalan Dari Rawang.
Marilah Kita Bersama-sama Membantu Kerluarga Yang Kurang Bernasib Baik Ini
Ingatlah tak berkat kita jual benda yang tak elok, naya orang namanya nih.



Users browsing this thread: 1 Guest(s)
Komen: 0 <<>> Dilihat: 1092
SURAT DARI ANAK YANG KECEWA
Geesya
15362
Forum Jump: